Mijlpaaltje nummer 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilon Ham - WaarBenJij.nu Mijlpaaltje nummer 2 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilon Ham - WaarBenJij.nu

Mijlpaaltje nummer 2

Blijf op de hoogte en volg Ilon

13 Maart 2014 | Spanje, Madrid

Maandags weer een salsa-avondje gedaan! Vind dat stiekem zo ontzettend grappig! Na complimentjes van de schattige Mexicaan Andrés gekregen te hebben dat ik al een stuk beter was dan de vorige keer (UHUH), had ik mijn tweede mijlpaal van het semester. MIJN RUG DOET HET WEER! Sinds het ongeluk 4,5 jaar geleden buigt hij niet meer zoals ie zou moeten, maar toen ik aan het dansen was en ineens achterover werd gegooid kwam ik erachter dat hij weer buigt! Andrés snapte niks van mijn intens verbaasde en gelukkige gezicht, maar ik vond het tijd voor een drankje!


En donderdag kwam Thijs aan op het vliegveld in Madrid!!! JEEEEJJJ! Ik blij! Aangezien ik officieel geen mensen bij mij in huis mag hebben die daadwerkelijk een paar dagen bij mij in huis leven (I know, stom.. maargoed, ik heb ervoor getekend) en op het moment dat wij bij mijn huis aan zouden komen onze schoonmaakster die twee keer in de week langskomt er zou zijn, was het nog even een gepriegel om de koffer ongezien mijn kamer in te sjouwen. Maar gelukkig was dat uiteindelijk helemaal geen probleem, de schoonmaakster was laat. Spanjaarden.

Huisje laten zien en de stad ingegaan. Dat hele weekend was het echt top weer, dus heerlijk biertjes op het terras gedronken, rondgelopen, naar het Retiro park geweest en al een groot aantal dingen laten zien die eerste dag. ’s Avonds thuisgekomen kwamen we erachter dat onze snoetjes verbrand waren van de zon. Omdat we toch wel honger hadden, maar te moe waren om echt uitgebreid te dineren begaven we ons naar de hamburgertent op de hoek. Laat het even duidelijk zijn; die hamburgers daar zijn echt GODDELIJK! Vraag maar aan Thijs :P. De dag erop moest ik ’s ochtends vroeg gewoon naar college, die middag Thijs mijn universiteit laten zien. Grappig; ik had al gezegd dat er een kerk in mijn universiteit zat, maar jullie hadden het gezicht van hem moeten zien toen ik een grote zware deur in mijn universiteit opentrok en hem daadwerkelijk een gehele kerk middenin mijn universiteit liet zien. Boodschappen gedaan, en terug naar mijn huis voor een sushi avond met huisgenoten en wat vrienden van Thembi en Melissa. Veel gegeten en genoten van Thijs z’n mojito’s, terwijl Thijs zich constant verbaasde over de onderwerpen waar vrouwen over praten als ze alleen met vrouwen zijn (en oké, één man).

Thijs zei vooraf al dat ie graag naar het Museo Del Prado wilde gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst nog ons plan om een zonnebril te kopen proberen uit te voeren (terwijl we op voorhand al wisten dat we er nooit eentje zouden vinden), waarna we vier(!) uur in het museum hebben rondgelopen. Die avond bij Lateral gegeten. Ik zei het jullie al eerder; iedereen die langskomt gaat hier een keertje heen! Tempura de verdura (gefrituurde groenten), ossenstaart, artisjokken met ibericoham etc etc. En tinto de verano en bier. JUMMIE! De volgende dag een ‘tussendoortje’ gegeten bij een hamrestaurantje, lees: een heel bord ham en brood om 20:30u, waardoor we dus eigenlijk niet echt meer trek hadden in avond eten. Om half elf dus maar weer op naar het hamburgerrestaurant.. Maandagavond konden we het overigens nog steeds niet opbrengen variatie toe te voegen aan ons avondeten. Filmpje op de bank kijken, zo gaar als wat, geen zin om het huis uit te gaan.. sushi besteld.


Weekend ging veel te snel voorbij. Dinsdagochtend vertrok Thijs alweer naar Nederland met het vliegtuig. De week erna was voor mij een beetje een emotionele rollercoaster. Hmm, zou misschien wel ergens aan gelegen kunnen hebben..


Dat weekend erop hadden al mijn huisgenootjes bezoek van ouders, vrienden en vriendjes. Die vrijdagavond zijn we naar Kapital gegaan, was echt top! Twintig minuten met de metro richting deze club, een of ander sjofel nummer moeten appen om een kortingscode te krijgen (nutellaaaa!), wachtrij van een kwartiertje waarna we binnen stonden in de hipste club van Madrid. 7 Etages met op iedere etage een ander genre muziek. Op het podium goede dj’s, een Afrikaans drumgezelschap kwam de boel opleuken en een man met saxofoon die een half uurtje solo’s weggaf. Echt een geweldige avond gehad in die club! Ik kwam er ook achter dat ik met een drankje op best prima een gesprek in het Spaans kan voeren (jeuj!!). Ook al ging dat alleen maar over Amsterdam, prostituees en marihuana.. Toen ik de volgende dag wakker werd, facebook opende en foto’s van mezelf zag (intens gelukkig kijkend) was het wel even een kleine domper dat ik me absoluut niet meer kon herinneren dat die foto’s genomen waren. Ach ja, gelukkig was ik niet de enige die als een zombie door huis liep.

  • 09 Mei 2014 - 14:56

    Loes:

    OEH, ik ben ook in Lateral wezen eten afgelopen zomer! HEERLIJK. Wanneer komen er weer nieuwe verhalen??

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilon

Sinds dat ik een klein meisje was, wilde ik al de hele wereld over en (zoals mama het noemde) de wereld redden. Nu ik inmiddels (letterlijk en figuurlijk) niet meer zo klein ben, besef ik me dat dat wat lastig wordt, maar ik houd stug vol dat deze reis een goed begin is!! Waar zit ik op het moment namelijk? In Madrid! Het waarom, hoe en waar nog meer kun je hier lezen.

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 3491

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 30 November -0001

Een semester in Madrid

Landen bezocht: