Sunshiiiine! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilon Ham - WaarBenJij.nu Sunshiiiine! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilon Ham - WaarBenJij.nu

Sunshiiiine!

Blijf op de hoogte en volg Ilon

13 Maart 2014 | Spanje, Madrid

Afgelopen week begon het goede goede weer!! Zo heerlijk om na college lekker in het zonnetje te gaan lunchen! Die week was het donderdag 6 maart en deed ik dus mijn eerste poging om in het zonnetje in het park mijn blog te schrijven. Inmiddels een week later heb ik hem bijna af.. hehe.

Vrijdag de 7de vertrokken mijn tourgroep en ik op georganiseerde reis met nog een stuk of 100 andere studenten naar Cádiz om carnaval te vieren. Cádiz ligt in het zuiden van Spanje. We vertrokken met de bus om acht uur ’s ochtends en kwamen uiteindelijk, onder het genot van een aantal films waaronder Despicable me 2, jaaaaaaaaaaaaahahaha, rond een uurtje of vijf aan bij ons driesterren hotel. Het was echt heerlijk weer en het hotel was gelegen aan het strand, dus die avond hebben we even wat wijn en tinto de verano ingeslagen, onze handdoekjes gepakt en op naar het strand om lekker romantisch de zonsondergang te bekijken. Echt een heerlijke avond gehad! Die avond bij een restaurantje gegeten met z’n allen, alleen een beetje jammer dat ik nog nooit zoiets onsmakelijks naar binnen heb gewerkt. Het kwam er uiteindelijk dus op neer dat ik niet zo heel veel naar binnen heb gewerkt..

De volgende dag waren er nogal een aantal behoorlijk hungover van de avond ervoor, dus het plan om eventueel eerder naar het carnaval te gaan dan de organisatie had gepland ging niet door. In plaats daarvan heerlijk de hele dag uitgebrakt op het strand in het zonnetje. Voor mij en mijn blanke huidje geen goed plan, op het moment van schrijven zijn mijn benen nog steeds knalrood. Nee, ik had geen zonnebrand bij. Ja, dat was ik dus vergeten. Ja, ik ben bij terugkomst direct naar de eerste Farmacia gegaan voor Aftersun. Ja, dat bleek er eentje te zijn met glitters. Nee, daar was ik niet blij mee. Ja, heb de volgende dag nog meer geld uitgegeven aan veel te dure Aftersun. En ja, ook maar meteen geïnvesteerd in fatsoenlijke zonnebrand. Zo. Ik kan er tegenaan.

Die namiddag met de bus naar het carnaval gegaan. Dat is me wel een partijtje anders dan in Nederland zeg! De reden waarom we het weekend van 7 maart konden gaan is omdat ze in Cádiz tien dagen carnaval vieren. Het probleem alleen voor verwende hollanders zoals Loes en ik, was dat er geen muziek was. Nergens. Een hele vreemde gewaarwording. Een gigantische mensenmassa stond tegen een kathedraal aan geplakt, al drinkend en kletsend, volledig uitgedost in carnavalskledij. Maar geen muziek. We hebben ons echt prima vermaakt, maar ik moet eerlijk toegeven dat muziek het hele feestje toch wel een klein beetje had opgeleukt.
De volgende dag weer met de bus rond twaalf uur vertrokken naar Madrid.

Deze week had ik een aantal presentaties en papers op het programma staan, dus hard aan de studie geweest. Afgelopen maandag mijn eerste punt binnen wat voor 25% meetelt voor het uiteindelijke cijfer; een 9,5 voor Spaans! Uhuh, schouderklopje voor mezelf! ;) De komende weken is hetzelfde liedje, dus ik zal wat meer achter de boeken moeten zitten dan voorheen. Gisteravond ben ik nog even met Annabelle en Laura (Canada) naar de cine geweest; ‘Monuments Men’ gezien in het Engels met Spaanse ondertiteling. De bioscopen zijn ook al een beetje anders dan anders. De zaal waarin wij zaten was een opgeleukte garage met autostoelen als bioscoopstoelen :P

Vandaag kwamen mijn huisgenootjes erachter dat ALSA in staking is. En laat dat nou net de busmaatschappij zijn waarmee we van plan waren morgen naar Burgos te gaan.. Wat me trouwens op het volgende brengt. Ik had geloof ik al eens eerder verteld dat ik op de grens woon van Malasaña en Chueca, de retrobuurt en de gaybuurt. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter wat er precies aan de hand is, maar de LGBT’s zijn in protest. Wat er op neer komt dat ze een kraakpand schuin onder ons appartement hebben overgenomen, daar iedere dag iets anders tegen de muur aan spuiten (.. female, .. male, .v. FUCK YOU. Etc.) en daar in het weekend straatfeestjes bij houden. Ik moet zeggen, stiekem wel heel leuk. Ik geloof dat Thijs het ook al tegen me zei. Madrid; proteststad. Ze houden hier echt ontzettend van protesteren. Iedere week wordt er wel ergens groots tegen geprotesteerd. Voor zover ik weet blijven de LGBTers nog een aantal weken zitten, dus wie weet wat ik nog een keer tegenkom als ik ’s avonds thuiskom.

Maargoed, het plan was dus om morgen naar Burgos te gaan met de bus, maar omdat ALSA in staking is gaan we met de trein morgen eind van de middag. Zaterdagochtend vertrekken we dan met de trein richting San Sebastian om daar van de zon (hopelijk), het strand en de clubs aan het strand te genieten. Zondag eind van de middag vertrekken we weer met de trein richting Madrid. Echt ontzettend veel zin in!!! En eindelijk, het weekend erop staat Salamanca gepland! En de week erna komen Paps en Mams op bezoek. Dat is ook het laatste weekend dat mijn huisgenootje Joanne hier zal zijn. Zij is dan klaar met haar stage en gaat weer terug naar Nederland. Echt ontzettend jammer! Kan het heel goed met haar vinden. Heb gister gehoord van Melissa dat er binnenkort nog twee Nederlandse meiden bij ons in huis komen. Allemaal van ‘Madrid Students’, het stagebureau waarbij zowel Melissa als Joanne stage lopen. Nog niet helemaal zeker wat ik daarvan ga vinden aangezien ik hier toch op Erasmus ben en niet in eerste instantie heb gekozen voor een huis vol Nederlanders. Maargoed! Ik merk het wel, wordt vast gezellig!

Eerst nog maar even genieten van onze weekendjes met de vier huisgenootjes, echt ontzettend veel zin in!

Anderhalve week nadat mijn ouders zijn vertrokken, komt mijn zus alweer langs. Die week heb ik vrij, ben ik jarig en daarna beginnen mijn tentamens alweer. En ga ik uiteindelijk alsnog wellicht met Christine naar Marrakech. Por Dío, madre Mía! Als ik er zo over nadenk dan gaat het echt allemaal veeeeel te snel. Doe ik dus niet. Niet. Niet. Niet.


Ik hoop dat alles goed met iedereen gaat in Nederland! Maar aan het weer kan het geloof ik niet liggen ;)


Veel liefs,
Saludos,

Ilon

  • 17 Maart 2014 - 11:57

    Jacq:

    Ilon, wat klinkt dat allemaal goed en wat doe je veel!! Je bent echt een bezige bij en studeren.... heeeel af en toe tussendoor. Geniet ervan!! Klinkt allemaal heel TOF! XX

  • 18 Maart 2014 - 16:34

    Anne (Hobbel):

    Meid, wat kan jij heerlijk schrijven! Ik heb je verhalen gelezen aan het einde van mijn toch al niet zo productieve stagedag en ze zorgden voor een grote glimlach op mijn gezicht. Jij bent geloof ik fantastisch aan het genieten en groot gelijk heb je. Je maakt me retejaloers maar het is je gegund natuurlijk ;)

    Liefs vanuit het helaas al wat minder zonnige NL! Xx!

  • 10 April 2014 - 15:43

    Jackie:

    Ha! Nu weer ffkes al je verhaaltjes bijgelezen! Wa schrijfde gij toch altijd zo vermakelijk he?!!! Ik zie het helemaal voor me (Iluunn met de giltterende aftersuunnn)! Wat leuk dat je zo veel bezoek krijgt en toch nog zo veel ernaast kan doen! Ennjoooooyyyy!!! -x-

  • 09 Mei 2014 - 14:51

    Loes:

    Haha, heerlijk Ilon. Ik ben even in een korte break je verhalen aan het inhalen! Geniet lekker daar meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilon

Sinds dat ik een klein meisje was, wilde ik al de hele wereld over en (zoals mama het noemde) de wereld redden. Nu ik inmiddels (letterlijk en figuurlijk) niet meer zo klein ben, besef ik me dat dat wat lastig wordt, maar ik houd stug vol dat deze reis een goed begin is!! Waar zit ik op het moment namelijk? In Madrid! Het waarom, hoe en waar nog meer kun je hier lezen.

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3486

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 30 November -0001

Een semester in Madrid

Landen bezocht: