Studeren! ohja© - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilon Ham - WaarBenJij.nu Studeren! ohja© - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilon Ham - WaarBenJij.nu

Studeren! ohja©

Door: Ilon

Blijf op de hoogte en volg Ilon

06 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Vorige week heb ik het wat rustiger aan gedaan, de vermoeidheid sloeg toe. De zaterdag op een georganiseerde reis door de Universiteit; een dagtripje naar Toledo. Leuk om een keer te zien, maar daar houdt het ook wel weer mee op. Zondagavond/nacht de Superbowl gekeken met de ‘tour’groep in TGI Fridays, onder het genot van een enorme hamburger. Mijn Londense huisgenoot wenste me al veel plezier: ‘Have fun! Not that you will have any fun, but good luck trying!’. En wat kan ik zeggen? Ze had gelijk.. We startten goed, Emily uit New York legde ons de spelregels uit en naar het scheen moesten we vooral de Broncos aanmoedigen. Zo gezegd, zo gedaan. Het hielp niet. De Broncos hadden nog nooit zo slecht gespeeld, hun scoreteller bleef zeer lange tijd steken op ‘0’. Na twee uur staren naar een spelletje wat we allemaal niet begrepen (behalve de Amerikanen) vielen nota bene een Amerikaan en een Canadees letterlijk in slaap en terwijl de rest van het publiek enthousiast om hen heen aan het schreeuwen was voor de Seahawks, zat Emily als overgebleven wakkere Amerikaan beteuterd te kijken. De rest was er vooral gewoon behoorlijk klaar mee. Afgesproken dat we zouden blijven tot de halftime show. Immers, Bruno Mars en the Red Hot Chili Peppers zouden optreden. Dan zouden we toch nog iets leuks zien die avond. Zo gezegd, zo gedaan. Wat denk je? Bruno trok zijn mond open, zong ongeveer drie woorden… viel de geluidsinstallatie uit in TGI Fridays.. IK KIJK NOOIT MEER NAAR DE SUPERBOWL! .. Puh.


Ik ben deze week toch maar goed begonnen met studeren, ik zit hier (naar het schijnt ;)) namelijk om te studeren. De eerste Moot Court (het verdedigen van een zaak) zit er alweer op en de vakken beginnen echt interessant te worden. De plattegrond van de universiteit is daarnaast niet meer zo ingewikkeld. Inmiddels ook het binnenweggetje naar mijn Universiteit gevonden waardoor ik nu met flink doorstappen bergje op binnen een klein kwartiertje voor Alberto Aguilera número 23 sta. De metro nemen naar mijn Universiteit is de moeite dus niet.

De dag dat ik in mijn huidige kamer trok, werd ik door mijn huisgenootjes Thembi en Joanne uitgenodigd om mee te gaan naar El Rey Leon, wat voor afgelopen dinsdag (4 februari) op de planning stond. Uiteindelijk met zijn vieren, Sian (Londen) sloot zich bij ons aan, naar de Spaanse versie van de musical the Lion King gegaan. Wat was dat ontzettend mooi! Ik verstond er geen snars van, op een paar woorden na, maar ik kende het verhaal. De muziek was echt geweldig en de kostuums prachtig. We zaten op de eerste rij boven op het balkon en we hebben met z’n vieren de hele musical over de railing gehangen. Genoten!


Met mijn huisgenootjes ben ik op het moment een aantal tripjes aan het plannen voor de komende twee maanden (Salamanca, Sevilla en San Sebastian). Thijs komt over een paar weken langs en begin maart gaan we met de ‘tour’groep Spaans carnaval vieren in Cadiz.

Samen met Christine uit the USA probeer ik al een tijdje een trip naar Marokko te plannen, maar op de een of andere manier komen er iedere keer studiegerelateerde verplichtingen tussenin.. ohja ik ben hier om te studeren.



Bij deze wil ik graag nog van de gelegenheid gebruik maken: iedereen ontzettend bedankt voor jullie lieve whatsappjes, berichtjes, mailtjes en kaartjes!! Iedere keer als ik op mijn telefoon kijk en jullie berichtjes lees, een mailtje in mijn inbox of een super lief kaartje in de bus vind, word ik even nog gelukkiger!


Saludos de Madrid!!

p.s.: oh, en die mijlpaal waar ik het in mijn eerste reisverslag over had? IK HEB VOOR HET EERST IN MIJN LEVEN (of in ieder geval voor zover ik me kan herinneren) EEN HEEL McMENU OP, INCLUSIEF GROTE FANTA SINAS EN McFLURRY OREO! oehjaa..woopwoop! :D
..
nou, ik ben in ieder geval trots op mezelf. Dat nemen ze me niet meer af.. 'SNAP'!

  • 07 Februari 2014 - 13:42

    Anne/Sjaak:

    Heyyy Ilon! Wat leuk je dat je nu ook een blog hebt, ik ga het lezen hoor! En ik ben trots op je dat je een heel menu weg hebt gesnoept ;) (dat zal wel een uur of 3 geduurd hebben of niet?) Kus knuffel kus uit Nijm xx

  • 07 Februari 2014 - 13:49

    Marlon:

    Ilonnepon! Yes ik ben gequoted in je verhaal :D hahahaha! Gefeliciteerd met je mijlpaal!! Heel veel lieve groetekes vanaf Bureau Onderwijs :P Miss you!!!

  • 07 Februari 2014 - 19:06

    Parmiss:

    O M DUBBLE GG: me is so proud of you and the menu!!haha:) het klinkt alsof je helemaal gesetteld bent en de time of your life hebt: enjoy!! Ik ga je leuke blogje bijhoude kuss

  • 07 Februari 2014 - 19:06

    Parmiss:

    O M DUBBLE GG: me is so proud of you and the menu!!haha:) het klinkt alsof je helemaal gesetteld bent en de time of your life hebt: enjoy!! Ik ga je leuke blogje bijhoude kuss

  • 07 Februari 2014 - 19:06

    Parmiss:

    O M DUBBLE GG: me is so proud of you and the menu!!haha:) het klinkt alsof je helemaal gesetteld bent en de time of your life hebt: enjoy!! Ik ga je leuke blogje bijhoude kuss

  • 07 Februari 2014 - 19:06

    Parmiss:

    O M DUBBLE GG: me is so proud of you and the menu!!haha:) het klinkt alsof je helemaal gesetteld bent en de time of your life hebt: enjoy!! Ik ga je leuke blogje bijhoude kuss

  • 07 Februari 2014 - 19:07

    Parmiss:

    Oeps sorry ging iets mis met mijn telefoon:#

  • 08 Februari 2014 - 14:29

    Vianney:

    Ook als het niet regent heel leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat Ilon! Enjoy en focus vooral niet té veel op het studeren hè, daar krijg je geen blog mee vol ;)! X

  • 09 Februari 2014 - 12:47

    Mam & Pap:

    Wat geweldig, een eigen blog! We hebben natuurlijk al heel wat ervaringen gehoord, maar leuk om het allemaal zo terug te lezen. Zeker met de nodige details ;-) Ook wij zijn natuurlijk je volgers! XXX pap & mam

  • 13 Februari 2014 - 14:45

    Jacq:

    Hey Ilon, wat super leuk om te lezen, ook tijdens stage! Ik ben weer helemaal bij en ben benieuwd naar je andere verhalen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilon

Sinds dat ik een klein meisje was, wilde ik al de hele wereld over en (zoals mama het noemde) de wereld redden. Nu ik inmiddels (letterlijk en figuurlijk) niet meer zo klein ben, besef ik me dat dat wat lastig wordt, maar ik houd stug vol dat deze reis een goed begin is!! Waar zit ik op het moment namelijk? In Madrid! Het waarom, hoe en waar nog meer kun je hier lezen.

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3503

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 30 November -0001

Een semester in Madrid

Landen bezocht: